In de aflevering van het wetenschappelijke programma Planet Wissen dat de Westdeutsche Rundfunk (WDR) en tegelijkertijd de SWR (Südwest Rundfunk) op donderdag in de middag tussen 15:00 en 16:00 uur zal uitzenden, komt de vraag aan bod of het — vele en niet zelden al te vele — consumeren dat wij met z'n allen in de westerse

Het programma wordt op vrijdag in de ochtend herhaald: op de WDR tussen 08:20 uur en 09:20 uur en via de SWR al tussen 05:00 uur en 06:00 uur voor de vroegste der menselijke ochtendvogels.
Invalshoeken
De beide presentatoren Brigitte Pavetic en TilL Nassif ontvangen in de aflevering over consumptiegedrag — dat vanzelfsprekend wordt voorafgegaan door aankoopgedrag, maar dat zien de onderzoekers, zo lijkt het wel, los van elkaar — Theo Wolsing, die sedert 1981 werkzaam

Het is inmiddels een bekend gegeven dat mannen anders inkopen dan vrouwen, anders reageren op reclameboodschappen, en dat het consumptiegedrag in hoge mate wordt beïnvloed door allerlei 'verborgen verleiders', die veelal halve waarheden dan wel aperte leugens ten beste geven, dan wel juiste informatie verstrekken die zonder de vereiste context geen enkele waarde hebben voor de beoordeling van een product of dienst, dan wel voor de werkzaamheid van een medicament of iets dergelijks.

___________
Afbeeldingen
1. Brigitte Pavetic, presentatrice van het programma Planet Wissen.
2. Till Nassif, presentator van het programma Planet Wissen.
3. Dr. Theo Wolsing, deskundige op het gebied van consumentengedrag en reclame.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten